Hans Foks (Vuurrood) deels naar Bijl PR, Ruud Bijl deels naar Vuurrood

Zij doen aan deeltijd-functieruil: Foks wordt bij Bijl PR verantwoordelijk voor interactief; Bijl wordt bij Vuurrood strateeg.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hans Foks heeft er een baan bij. Naast zijn eigen bureau Vuurrood, ontwerpers van interactie en communicatie, is hij nu ook verantwoordelijk voor interactieve communicatie bij Bijl PR.

Ruud Bijl heeft er ook een baan bij. Naast zijn eigen bedrijf Bijl PR is hij nu ook strateeg bij Vuurrood.

Met deze deeltijd-functieruil beklinken Vuurrood en Bijl PR de strategische samenwerking die beide Rotterdamse bureaus al langer hebben. Vuurrood en Bijl PR werk(t)en onder meer samen voor de gemeente Rotterdam, het Oogziekenhuis, het Langeland Ziekenhuis, Roparun, KNGU, KNWU en diverse onderwijsinstellingen.

Het best denkbare team

De tijd van grote bureaus met specialisten voor elke communicatiediscipline is voorbij. Het is simpelweg geen garantie meer voor kwaliteit, aldus de heren in het persbericht. Beide bureaus kiezen voor strategische samenwerking, waarbij steeds wordt gekozen voor het best denkbare team voor een opdracht.

Ruud Bijl: ‘We kennen elkaar goed, werken vaak samen, maar krijgen een factuur van elkaar in plaats van een salarisstrook. En soms beslissen we om met een andere partij te werken omdat dat beter past bij de vraag van de opdrachtgever.’

Hans Foks heeft dezelfde gedachte: ‘Samenwerken met experts en freelancers vinden we belangrijk en leuk. We leren van elkaar en kunnen op die manier opdrachtgevers van het juiste advies voorzien. We hebben een netwerk van onder andere copywriters, illustrators, fotografen, strategen, programmeurs en pr-specialisten. We staan open voor nieuwe samenwerkingen.’

Bijl over Foks

Ruud Bijl over Hans Foks: ‘Ik ken Hans nu een jaar of zes. We hebben een natuurlijke klik. Ik neem hem graag mee naar onze klanten. Hij houdt net als ik van campagnes die resultaten opleveren. Mooi vorm gegeven met een heldere en duidelijke boodschap. We komen altijd weer tot oorspronkelijke ideeën. Daarbij is Hans een expert als het over serious gaming gaat. En dat wordt een belangrijk trend in communicatie.’

Foks over Bijl

Hans Foks over Ruud Bijl: ‘Beiden vinden we dat communicatie scherp en helder moet zijn. Dat bereik je door de grenzen te laten verdwijnen. De grenzen tussen pr en reclame, tussen interactie en ontwerp laten we los. Want we zien dat we er betere resultaten mee behalen voor opdrachtgevers en dat ons werk er leuker door wordt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie