Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM maakt bezwaar tegen gunningsbeslissing media-account Rijk

Er komt een kort geding over de voorgenomen gunning rond de Europese aanbesteding Mediadiensten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

maakte de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid het voornemen bekend om het totale media-account aan Initiative (Mediabrands) te gunnen. Andere partijen konden nog bezwaar maken.

Dat is nu het geval. GroupM - dat momenteel het buyingdeel in handen heeft tot het contract per 1 januari volgend jaar afloopt - heeft bezwaar gemaakt tegen de gunningsbeslissing.

related partner content for mobile comes here

DPC-projectleider Martijn Akerboom laat dat weten aan Adformatie. &;Het kort geding dat GroupM aanhangig heeft gemaakt, staat voor eind augustus gepland. DPC verwacht dat de rechter medio september uitspraak zal doen in deze zaak.&;

Inmiddels zijn volgens Akerboom alle Inschrijvers geïnformeerd. &;Het betekent dat niet wordt overgegaan tot definitieve gunning van de opdracht voordat in dit kort geding vonnis is gewezen.&;

Één bureau voor alles
DPC kondigde in juni vorig jaar een Europese aanbesteding aan van een rijksbrede raamovereenkomst voor mediadiensten. De aanbesteding moet volgens DPC ‘leiden tot een raamovereenkomst met één bureau dat alle opdrachten van de deelnemende organisaties kan uitvoeren voor het gehele proces van media: mediastrategie, mediaplanning, media-inkoop en media-administratie’. Dat was nieuw voor de mediabranche. De accounts zijn nu verdeeld over verschillende bureaus: GroupM doet dus de inkoop, Carat, OMD Nederland en Starcom Nederland de mediastrategie en –planning. Deze contracten lopen op 1 januari 2017 af.

Na de inschrijfperiode volgde een selectiefase waarna vijf partijen overbleven: GroupM, Dentsu Aegis Network Netherlands, de IPG Mediabrands-bureaus UM en Initiative en Mediaxplain. 

Waarde account
In de officiële aanbestedingsstukken staat dat de totale waarde van het account 38 miljoen euro per jaar is. &;De verwachting van de totale mediabudgetwaarde van de Opdracht vanaf 2017 is 38 miljoen euro per jaar. Dit bedrag betreft de Netto-netto Media-omzet.&;

GroupM laat weten geen commentaar te geven.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in