The end of Dynamic naming...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen week werd bekend dat het haar naam heeft veranderd in . Jammer!
Op het gebied van visuele identiteiten komt het al steeds vaker voor dat het logo niet statisch, maar dynamisch is. De huisstijl kan dus veranderen en zich aanpassen. Het ene logo/huisstijl gaat daar in dan het ander. zijn sterk in opkomst, maar het blijft vaak bij logo's en de huisstijl. Tot in 2008 toen er een nieuw bureau was dat jaarlijks haar naam veranderde. In zeker opzicht een dynamische naam. Elk jaar kreeg het bureau de naam het van dat jaar. Dus in 2009 heette het bureau 2009 en dit jaar was de naam 2010. Tot 1 juni, want toen veranderde de opvallende en dynamische naam in de totaal nietszeggende en onbegrijpelijke naam SSSS & Orchestra.

Ik vraag mij af waarom. Hoogstwaarschijnlijk heeft het er mee te maken dat een aantal mensen bij het bureau en er een aantal nieuwe mensen zijn aangetreden. Een verandering van visie en eigendom. Vaak een reden om ook de naam te veranderen. Wel jammer als je het mij vraagt, want 2008/ 2009 / 2010 was het eerste bedrijf dat ik ken dat flexibel was met haar naam. Een statement dat toen paste bij het bureau. Ik ben benieuwd of er een vervolg op dit gebied komt en of er bedrijven zijn die dit ook durven. Of zijn die er al en zie ik ze over het hoofd?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie