DM via e-mail is in de VS de afgelopen twaalf maanden goed van de grond gekomen. Een groeiend aantal Amerikaanse adressenleveranciers is inmiddels in staat om e-mailadressen te leveren. De twee belangrijkste bronnen zijn talk 21, een overheidsinitiatief om internetgebruik te stimuleren door het beschikbaar stellen van gratis e-mailadressen en de Auto Trader website. Via deze website zijn inmiddels ruim 300.000 e-mailadressen verzameld, veelal van jongere, redelijk welgestelde mannen met belangstelling voor auto’s. In Europa is deze vorm van dienstverlening nog niet echt op gang gekomen, want DM via e-mail staat hier nog in de kinderschoenen. Als het al gebeurt, dan hebben organisaties zelf adressen verzameld onder klanten of prospects. Een van de eerste organisaties die deze vorm van dienstverlening aanbiedt is het Britse Ignite Mail, een bureau dat zich volledig richt op e-mail services.
<#FONT SIZE=1>Marketing Direct, november 2000 <#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!