Dove komt met de site Dovenight.com, gebouwd om de producten van Dove Calming Night (zeep, lotions en bodywash), met daarin een hoofdrol voor Desperate Housewife Felicity Huffman, hét boegbeeld voor de moderne Amerikaanse moeder.
Op de site is ze te zien in drie filmpjes, waarin ze 'interacteert' met moeders uit Amerikaanse klassiekers als The Brady Bunch, The Munsters en Leave it to Beaver. Regisseur is Penny Marshall.
Unilever's Dove richt zich in deze Amerikaanse campagne volledig op jonge moeders, zogenaamde Chief Everything Officers (ceo's), die volgens de fabrikant niet echt aan rust toekomen, met al die gebroken nachten en dat eeuwige tekort aan tijd voor jezelf. Schijnt niet goed te zijn voor je huid.
Op de site dus veel tips voor een uitgebalanceerd leven, time management en een prijsvraag, in samenwerking met AOL Living. Op het bijbehorende weblog (opgetekend door AOL-editor Dori Fern) een obligate discussie tussen thuisblijfmoeders en carriere-mums.
Huffman's ideeën over het moderne moederschap zijn na te lezen in een bewaarde chatsessie.
Daarnaast kan de doelgroep zich inschrijven voor gratis samples en kun je gebruik maken van de gratis raad van allerlei coaches op het gebied van relaties, werk, gezin en seks.
Gelikte campagne van Dove, die verder borduurt op het benadrukken van de diversiteit van vrouwen wat betreft gewicht, huidskleur, en nu dus ook levenshouding. Bij Dove vind je nu ook de juiste levensbalans, en misschien wel het geluk, who knows.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!