Deze 3 startups zijn het beste in de markt gezet

Onderscheidende introducties van finalisten Dutch Marketing Launch

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Welke ondernemingen die inspireren met hun onderscheidende introductie in Nederland en daarbij aantoonbaar goede resultaten boeken. Succeskenmerken: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

HelloFresh

Een startup die binnen twee jaar winstgevend is en het verschil maakt met gevarieerde en gezonde maaltijden voor iedereen verkrijgbaar. HelloFresh is de afgelopen drie jaar sky high gegroeid met zijn maaltijdboxen, die op ieder moment thuis kunnen worden bezorgd, ook op zondag.

Het concept past precies in het huidige tijdperk waarin mensen ontzorgd en geïnspireerd willen worden. Alle marketinguitgaven van HelloFresh zijn worden gedreven door de lifetime value van de klant. Door alles te meten weet de startup wat een nieuw kanaal in hun marketingstrategie ze op gaat leveren.

Blendle

De digitale kranten- en tijdschriftenkiosk Blendle sloot vorige week deals met drie van de meest prestigieuze kranten ter wereld: The New York Times,The Wall Street Journal en The Washington Post. Een nieuwe stap in het succesverhaal van de twee oprichters, Marten Blankensteijn en Alexander Klöpping.

Blendle biedt content uit meer dan 50 kranten en tijdschriften tegen betaling. Zoals iTunes betalen voor muziek op internet weer normaal heeft gemaakt, zoals Netflix dat doet voor films, zo wil Blendle die rol vervullen met stukjes verkopen. Wereldwijd.

De initiatiefnemers gaven voor de launch op 1 april 2014 aan, pas van een succes te spreken als er na een jaar 20.000 abonnees zouden zijn. Dit was al na een maand behaald. Blendle is in staat geweest om met een marketingbudget van 0 euro in negen maanden tijd 185.000 abonnees aan zich te binden en veel buzz en een hype te creëren.

3D Hubs

3D Hubs koppelt degene die driedimensionaal print aan degene die wil printen aan elkaar. In twee jaar groeide het uit tot ’s werelds grootste netwerk van driedimensionale printers in 190 landen.

Snelheid en service zijn key. De levertijd van 3D Hubs is gemiddeld 1,8 dagen, tegenover termijnen die bij andere partijen kunnen oplopen tot twee weken.

Brand engagement is de sleutel in de marketingstrategie van 3D Hubs. Het doel is een ‘member get member’-situatie, waarbij bestaande klanten nieuwe klanten aanleveren. Allemaal vanuit de gedachte: 3D-printen is geen dienst, het is een lifestyle. In 2014 vertienvoudigde de omzet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie