De deadline om in te zenden voor de Effies - 7 juli - nadert snel. Adverteerders en bureaus konden al sinds 19 mei cases inzenden om mee te dingen naar de EffieAwards 2014 van BVA en VEA.
Voor laatkomers komt de Effie-organisatie dit jaar met een nouveauté. De organisatie biedt haar inzenders, 'conform de richtlijnen van EffieWorldwide', de mogelijkheid om uitstel te kopen. De roganisatie zegt: 'Er zal absoluut geen uitstel verleend worden vanuit de EffieOrganisatie, maar voor degene die 7 juli om wat voor een reden dan ook niet gaan halen is het mogelijk om tegen een meerprijs de deadline te verlengen tot en met 18 juli of zelfs tot en met 4 augustus.' Meer informatie over deadline en kosten is hier te vinden.
Dick van der Lecq geeft namens de Effie Stuurgroep een nadere toelichting: 'Als de deadline nadert, stromen de uitstelverzoeken elk jaar weer binnen. Om hier op een eerlijke manier gehoor aan te geven, hebben we een systeem uit het buitenland overgenomen dat ruimte kan geven en voor iedereen gelijk is.'
Over Effie
De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!