In het begin zag ik er nog de gezichten van KISS in. Het enige dat ik miste was de rode tong van Gene Simmons. Daarna zag ik het alleen nog maar op zakken chips om er opblaasbare gadgets mee te winnen. De QR-code is een vreselijk onding. Het is niet sneller dan wanneer je een url zou intikken en er is helemaal niets interactiefs aan. Weg ermee.
Toegegeven, ik heb me ook wel eens laten verleiden om die mislukte finishvlag op een advertentie te zetten. Misschien was het op aandringen van een strateeg. Misschien werd het me ingegeven door een opdrachtgever die iets had gezien op een carrièrebeurs. Misschien was het mijn eigen drang naar innovatie. Hoe dan ook, ik wil me bij dezen verontschuldigen aan alle weerloze consumenten die vertwijfeld naar dat monochrome mozaïek stonden te staren. Sorry mam.
Voor mij is de QR-code al lang geleden een stille dood gestorven. Simpelweg omdat smartphonefabrikanten de camerasoftware nooit standaard hebben voorzien van QR-herkenning. Het in memoriam vind je op deze Tumblr: http://picturesofpeoplescanningqrcodes.tumblr.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!