Merken en bureaus spelen traditiegetrouw graag in opde ‘dag van de liefde’. De Adformatie-redactie verzamelde de meest opvallende acties dit jaar.
Dump je gelieffde met Pleurop
Joost Aartsen van bureau Tosti Creative komt met de ludieke actie ‘Pleurop’. Dump je geliefde op Valentijnsdag met verwelkte bloemen van Pleurop.
‘Ik en mijn collega’s hadden zin in iets grappigs tegen die hele zoetsappige commercie rondom Valentijnsdag te doen’, vertelt Aartsen aan Metro. ‘Uitmaken is niet leuk en Valentijnsdag ook niet. Pleurop is de perfecte manier om de twee te combineren: maak op een (voor jezelf) gemakkelijke manier duidelijk dat je klaar met iemand bent of dat het uit is. Je hoeft er niet langer meer tegenaan te hikken.’
Via Pleuropbloemen.com kan iedereen verwelkte bloemen bestellen en aan huis of op werk laten bezorgen bij iemand die het heeft verdiend. Een vers pakket dode bloemen kost € 4,50 (exclusief verzendkosten). Je kunt ook een dode roos (1 euro), stomme brief (1 euro) of een zanger aan de deur die Cry me a River zingt (op aanvraag) aan je toekomstige ex laten bezorgen.
Bah, Valentijnsdag!
Ook het team van Saatchi & Saatchi breekt met de traditie van zoetsappige filmpjes. Het bureau maakt commercials voor chocolademerk Splendid, een heel bittere pure chocolade met de slogan 'je zult het snappen als je volwassen bent' (when you'll grow up you'll get it). Volgens het merk waardeer je sommige dingen pas als je volwassen bent. Niet alleen pure chocolade, maar ook al dat romantische gezwijmel.
Kinderen, die vinden Valentijnsdag maar niks.
Tele2 geeft 2GB aan liefde op Valentijnsdag
INDIE Amsterdam laat zien hoeveel 2 gigabyte is, uitgedrukt in liefde. Samen met Cake Film maakten ze ‘een datarijk liefdesverhaal’. ‘Van het eerste prille Tinder-vlammetje, tot het laatste boze berichtje van je ex.’
Burger King: Valentijnscups en 18+ Happy Meals
Tot en met 14 februari kun je deze speciale Valentijnscup bestellen bij Burger King. In de beker passen twee rietjes, ideaal om te delen met je date.
In Israël komt de hamburgerketen met een gewaagdere actie: een 'adult meal' met speeltjes voor volwassenen.
Vier Valentijnsdag in je Uppie
Volkswagen maakt een speciale online video rondom liefde en de Up.
Liefdesballonnen via augmented reality
Ngage Media gaat aan de slag met augmented reality. Het bureau gebruikt digitale schermen om een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen. Voorbijgangers op het Hilversum Stationsplein, The Grand in Hoog Catharijne en Amsterdam Zuid WTC zien zichzelf terug op het digitale scherm met liefdesballonnen boven hun hoofd. Ngage Media wil passanten laten zien hoe relevant digitale schermen in de openbare ruimte kunnen zijn.
Liefs van de animatie-afdeling van Mediamonks
De productiebedrijf post voor de fans een eigen filmpje op Facebook.
Appie Today maakt een Valentijnsspecial
Het nieuwe online tv-kanaal van Albert Heijn brengt oude geliefden bij elkaar via het prikbord.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!