Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company. De winnaars worden bekend gemaakt op 19 maart tijdens The Dutch Marketing Awards in B. Amsterdam.
De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren volgens de jury, onder leiding van Rupert Parker Brady het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat zijn zich opnieuw uit te vinden en met een offensieve strategie relevant blijven.
Finalisten Dutch Marketing Company
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien. Genomineerd zijn:
de Bijenkorf
Rijksmuseum
Vlisco
Paul Moers RM, jurylid Marketing Company: 'Deze drie finalisten hebben allemaal een aantal gemeenschappelijke delers. Zo hebben zij een draai in de bedrijfsvoering laten zien en durven daarmee een nieuw tijdperk te betreden. Bovendien zijn zij uitermate succesvol in hun business en hebben daarmee groei weten te realiseren. To slot zijn allen moeilijk te kopiëren en bezitten unieke competenties'.
Finalisten Dutch Marketing Next
De volgende organisaties hebben de afgelopen jaren laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Deze organisaties roepen met hun aanpak vertrouwen op vanwege kanaalkeuze, doelgerichtheid, waardepropositie en aantoonbare performance. Merkbeleving wordt een koopmotief. Genomineerd zijn:
Adyen
DyeCoo
SnappCar
Martijn Arts, jurylid Marketing Next: 'Gelukkig is Nederland niet alleen rijk aan goede marketing companies en steeds beter op het vlak van startups. Ook in de Next fase, de groei van startup tot grownup, is veel ontwikkeling. Getuige de mooie cases die de jury heeft mogen beoordelen. In de Next categorie is, naast de beroemde ingrediënten van marketing (P’s en C’s), ondernemerschap en groei erg belangrijk.'
Finalisten Dutch Marketing Launch
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.
3D Hubs
Blendle
HelloFresh
Parker Brady: 'De drie finalisten in de categorie MarketingLaunch laten zien dat het mogelijk is om vanuit de consumentenbehoefte of gebruikersvraag innovatieve marktproposities te ontwikkelen die echt gewenst zijn'.
De Dutch Marketing Awards worden georganiseerd door NIMA en Adfo Groep, in samenwerking met PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.
Meer lezen over Dutch Marketing Awards? Bekijk ons dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!