Vooral jongeren zijn gevoelig voor waardebonnen en gebruiken deze eerder dan ouderen. Ook bewaart en gebruikt bijna 90 procent van de consumenten de waardebonnen die zij toegestuurd krijgen.
Steeds meer organisaties brengen hun product of dienst door middel van een waardebon onder de aandacht, meent Affiliprint. Ruim 30 procent van de consumenten maakt daarom ook meer gebruik van waardebonnen dan voorheen. De waardebonnen die per e-mail en als bijlage bij een pakket worden verstuurd, wordt door meer dan 80 procent van de consumenten (zeer) gewaardeerd. Mobiele waardebonnen die een QR-code bevatten, zijn het minst populair en worden door slechts 30 procent als nuttig gezien.
25 procent
De hoogte van de korting is bepalend voor het succes van de actie. In alle sectoren wordt een korting van 25 procent gezien als optimaal. Een te lage korting zet niet aan tot actie en een hoge korting, van bijvoorbeeld 50 procent, wordt als ongeloofwaardig ervaren en leidt dan ook niet tot hogere conversie. Overige factoren waardoor consumenten een waardebon niet gebruiken zijn:
• Een te hoog minimaal aankoopbedrag
• De waardebon is alleen geldig voor nieuwe klanten of bepaalde producten
• De looptijd van de waardebon is verlopen
• De hoogte van de waardebon is te laag
• De waardebon heeft een onbekende afzender
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!