`Consument wantrouwt te hoge korting waardebon`

Waardebonnen hebben voor ruim 50 procent van de Nederlanders wel een keer geleid tot een aankoop die ze normaal niet zouden doen. Maar de korting moet niet te hoog zijn. Dit blijkt uit het Nationale Waardebonnen Onderzoek 2013 uitgevoerd door affiliatemarketingbureau Affiliprint.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vooral jongeren zijn gevoelig voor waardebonnen en gebruiken deze eerder dan ouderen. Ook bewaart en gebruikt bijna 90 procent van de consumenten de waardebonnen die zij toegestuurd krijgen.
Steeds meer organisaties brengen hun product of dienst door middel van een waardebon onder de aandacht, meent Affiliprint. Ruim 30 procent van de consumenten maakt daarom ook meer gebruik van waardebonnen dan voorheen. De waardebonnen die per e-mail en als bijlage bij een pakket worden verstuurd, wordt door meer dan 80 procent van de consumenten (zeer) gewaardeerd. Mobiele waardebonnen die een QR-code bevatten, zijn het minst populair en worden door slechts 30 procent als nuttig gezien.

25 procent
De hoogte van de korting is bepalend voor het succes van de actie. In alle sectoren wordt een korting van 25 procent gezien als optimaal. Een te lage korting zet niet aan tot actie en een hoge korting, van bijvoorbeeld 50 procent, wordt als ongeloofwaardig ervaren en leidt dan ook niet tot hogere conversie. Overige factoren waardoor consumenten een waardebon niet gebruiken zijn:

• Een te hoog minimaal aankoopbedrag
• De waardebon is alleen geldig voor nieuwe klanten of bepaalde producten
• De looptijd van de waardebon is verlopen
• De hoogte van de waardebon is te laag
• De waardebon heeft een onbekende afzender

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie