Het doel van de campagne is 'het innovatievermogen & unieke visie op browsen van Internet Explorer (IE) onder de aandacht brengen en browservoorkeur creëren bij de doelgroep: web-enthusiasts.' Daarvoor koppelden Vice en UM 22tracks en Internet Explorer aan elkaar. Dat resulteerde in een geoptimaliseerde 22tracks website, waarop de nieuwe mogelijkheden van Internet Explorer tot hun recht moeten komen zodat 22Tracks 'optimaal ervaren' kan worden.
De samenwerking tussen 22tracks en IE werd op 2 april aangekondigd tijdens de jaarlijkse Microsoft Build Developer Conference in San Francisco.
Minivegas ontwikkelde een voor touch geoptimaliseerde HTML5-site, die de bestaande user interface voor een groot aantal verschillende devices heeft gestroomlijnd. D
Vice en UM lanceren later deze maand een digitale campagne, met een korte documentaire, display advertising, PR om de samenwerking aan te jagen.
Credits
Agency: Universal Media (UM) & VICE Media
Strategie: Elias Reinheimer (UM), Mees Maks (VICE)
Concept: Elias Reinheimer (UM), Mees Maks (VICE), Gilles de Smit (22tracks)
Accountteam: Joost Peper (VICE), Tobin Nageotte (Minivegas), Valery Gresnigt(VICE)
Art Director: Niek Dekker
Executive Producer (website): Brian Bourke (Minivegas)
Design: Minivegas
Technische productie: Minivegas
Producer (video): Lea Fels (VICE)
Director: Bram Mengelers (VICE)
Editor: Lykle Tuinstra (VICE)
Klant (Microsoft): Coen Nijkrake, Dimitri Hoekstra, Justin Garrett,
Technische ondersteuning (Microsoft): Douglas Smith
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!