FrieslandCampina wil dit keer de goede eigenschappen van kaas onder de aandacht brengen. Eerder oogstte FrieslandCampina bewondering en kritiek met de Story of Milk. Die commercial werd zonder bureau gemaakt.
Jarr Geerligs, art director: 'Kaas is een natuurlijk product. Vandaar de wens om het hele productieproces zo natuurlijk mogelijk te doen. Met zo min mogelijk computer. PlusOne werd gevonden als enige studio die het met echte kaas aandurfde. Alle vormen zijn uit echte kaas gesneden, wat resulteerde in een stop motion set met zo'n 1.400 figuren uit kaas.'
Deze vormen samen het hele verhaal van kaas; over de traditie, smaak en voedingsstoffen, die kaas van nature bevat. Kim Triesscheijn, copywriter: 'Om deze 'story of cheese' ook een echt verhalend karakter te geven, hebben we het op een spoken word-achtige manier geschreven. Een modern sprookje, verteld door Thomas, een jongen van 10 jaar uit Londen.’
De totstandkoming van ‘The Circle of Cheese’ is een samenwerking van reclamebureau The Dutch Pay Off, Shoq-studio, design and animation studio PlusOne, geluidsstudio Audentity en NotJustAnotherTeam.com voor FrieslandCampina.
'The Circle Of Cheese'
Bureau: The Dutch Pay Off
Concept: Jarr Geerligs, Kim Triesscheijn
Creative Director: Hugo Heldenbergh
Account: Saskia Geesink
Producer: Alexander Kosman
Studio: PlusOne
Director: Cas Prins
Post-producer: Geert Jansen
Music en sound design: Audentity
Verantwoordelijk bij klant: Inge Thijs-Verhoeven
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!