Campagne van de dag: the circle of cheese

UPDATE - FrieslandCampina heeft de opvolger van de veelbesproken Story of Milk gelanceerd: The Circle of Cheese.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

FrieslandCampina wil dit keer de goede eigenschappen van kaas onder de aandacht brengen. Eerder oogstte FrieslandCampina Die commercial werd zonder bureau gemaakt.

Jarr Geerligs, art director: &;Kaas is een natuurlijk product. Vandaar de wens om het hele productieproces zo natuurlijk mogelijk te doen. Met zo min mogelijk computer. PlusOne werd gevonden als enige studio die het met echte kaas aandurfde. Alle vormen zijn uit echte kaas gesneden, wat resulteerde in een stop motion set met zo&;n 1.400 figuren uit kaas.&;

Deze vormen samen het hele verhaal van kaas; over de traditie, smaak en voedingsstoffen, die kaas van nature bevat. Kim Triesscheijn, copywriter: &;Om deze &;story of cheese&; ook een echt verhalend karakter te geven, hebben  we het op een spoken word-achtige manier geschreven. Een modern  sprookje, verteld door Thomas, een jongen van 10 jaar uit Londen.’

De totstandkoming van ‘The Circle of Cheese’ is een samenwerking van reclamebureau The Dutch Pay Off, Shoq-studio, design and animation studio PlusOne, geluidsstudio Audentity en NotJustAnotherTeam.com voor FrieslandCampina. 

&;The Circle Of Cheese&

Bureau: The Dutch Pay Off 

Concept: Jarr Geerligs, Kim Triesscheijn 

Creative Director: Hugo Heldenbergh 

Account: Saskia Geesink 

Producer: Alexander Kosman 

Studio: PlusOne

Director: Cas Prins 

Post-producer: Geert Jansen 

Music en sound design: Audentity

Verantwoordelijk bij klant: Inge Thijs-Verhoeven 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie