Campagne: Leven als een Zweed

De Zweedse vakbond TCO herinnert de Zweden fijntjes aan het feit dat ze het zo ontzettend goed hebben, in vergelijking tot de rest van de wereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook in Zweden heeft de vakbond het moeilijk. TCO vindt dat veel leden hun verworven rechten als vanzelfsprekend beschouwen. De vakbond zou veel meer moeten worden beschouwd als een samenwerking tussen werknemers en werkgevers, in plaats van een soort ‘verzekering tegen’.

De campagne moet -op humoristische wijze- laten zien dat de Zweden profiteren van voorzieningen waar alleen de allerrijksten in andere landen toegang tot hebben.

Vijf dagen na lancering van is de video 187.000 keer bekeken, met 25.000 interacties via social media-kanalen. Alleen Volvo’s deed het beter.

Pontus Karlsson, directeur van het bureau achter de campagne, ANR BBDO, zegt tegen de Zweedse krant Dagens Media: ‘We hoopten op een flinke impact, er zit dan ook veel planning achter deze campagne. Wanneer Zweden op hun buitenlandse reizen praten over ouderschapsverlof en hun vele vakantiedagen, kunnen mensen dat bijna niet geloven. We hebben dit dankzij ons , dus we voelden dat we iets succesvols in handen hadden. Een manier om te laten zien dat je met gezamenlijke afspraken dezelfde voordelen kunt genieten als de allerrijksten in andere landen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie