De tag- en fotofunctionaliteiten van Facebook worden in deze campagne zo gebruikt, dat mensen in hun vertrouwde omgeving de impact van de ziekte van Alzheimer kunnen ervaren.
Het idee van de campagne is dat mensen in een foto van een niet bestaand evenement getagd worden.
Alzheimer Nederland: ‘Er verschijnt een foto op je tijdlijn van een evenement waarop jij te zien bent, maar waarvan je zeker weet dat je er niet bent geweest. Maar toch … je staat écht op die foto.
‘Op deze manier ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van alzheimer.’
Bestaande organisaties als de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerten werken mee aan deze campagne door op hun Facebookpagina een niet bestaand evenement te hosten en foto’s beschikbaar te stellen.
Mensen kunnen zelf via www.hetalzheimerevent.nl hun vrienden hetzelfde gevoel laten ervaren door een foto van hen te uploaden, die door Alzheimer Nederland wordt bewerkt en in een foto van een evenement geplaatst wordt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!