Een praktische gids die online marketeers ondersteunt in betere bescherming van de privacy van consumenten. Dat is de insteek van de door BVA en VIA gelanceerde 'Privacy & AdTech-gids voor marketeers'.
'Met deze gids willen we bijdragen aan een gezond digitaal medialandschap, dat veilig is voor consumenten en merken. Goede naleving van de privacywetgeving is hierbij cruciaal. Deze praktische gids biedt marketeers daarom de broodnodige handvatten', zo licht Henriette van Swinderen, directeur van bvA, toe.
Complex speelveld
Recente uitspraken van privacy-toezichthouders dat veelgebruikte systemen zoals Google Analytics en het Transparency & Consent Framework (TCF) in strijd zijn met de privacywetgeving AVG zetten het vertrouwen in online reclame volgens BVA en VIA onder druk en leiden tot veel vragen bij alle spelers in de digitale keten. 'Dergelijke ontwikkelingen maken het nog urgenter dat iedereen binnen de advertentiesector goed op de hoogte is van de geldende wetgeving in dit complexe speelveld', zegt Saskia Baneke, directeur van VIA Nederland.
De Privacy & AdTech-gids kwam tot stand vanuit de industriebrede 'Werkgroep privacy' van BVA en VIA. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft het document aan welke wet- en regelgeving een adverteerder moet voldoen om de privacy van zijn consumenten goed te beschermen. Zo is er uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van het zogenoemde Real Time Bidding-systeem, third party cookies en de verschillende cookieless-alternatieven.
De gids is 'exclusief beschikbaar' voor leden van BVA en VIA. Meer informatie op bva.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!