Als Burger King de kans krijgt om zijn grote broer te pesten, zal hij dat niet laten. De fastfoodketen heeft inmiddels een mooi assortiment stunts opgebouwd.
Zo bood het McDonald’s twee jaar geleden aan om op de Dag van de Vrede een gezamenlijk pop-up restaurant te openen om er de McWhopper te verkopen, een kruising tussen de Whopper en de Big Mac. McDonalds stond klem: of als marktleider meedoen met een initiatief van de kleinere concurrent, of flauw zijn en weigeren. Het koos voor het laatste.
Met Halloween vorig jaar besloot Burger King zijn bezoekers ‘echt de stuipen op het lijf te jagen’ en bouwde een restaurant in New York City om tot ‘de geest van McDonald’s’.
Dit jaar komt de prank uit Duitsland, bij de voorpremière van Stephen Kings "It". De horrorclown deed Burger King ‘denken aan de mascotte van onze grootste concurrent’.
Het kaapte de voorpremière en maakte van de horrorfilm ‘de langste Burger King-spot ooit’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!