Volgens de Reputation Institute's 2015 Global RepTrak 100 ranking heeft de Duitse autobouwer BMW ’s werelds meest waardevolle ‘reputatiemerk’
Voor een goede reputatie koop je niks, maar kan beslist bijdragen aan de winstgevendheid van een bedrijf. Reden waarom vooral in de hoogste regionen van de jaarlijkse ranking door het Reputation Institute goed op elkaar wordt gelet. Alleen al terecht komen in de top 100 is mooi: in de kelder staan eerbiedwaardige iconen als Bacardi (90ste), GlaxoSmithKline (98ste) and Anheuser-Busch In-Bev (100ste).
De merken zijn gerankt aan de hand van hun reputatie op het terrein van innovatie, bestuur en ‘citizenship’. The Reputation Institute stelt dat zijn ranglijst het grootste jaarlijkse onderzoek is naar de reputatie van merken, waartoe 15 verschillende stakeholdergroepen in vijftig landen zijn ondervraagd over 7000 merken. Volgens het instituut heeft de corporate reputatie van een bedrijf invloed op een veelheid aan onderliggende zaken, waaronder koopbereidheid, aanbeveling, investeringsbereidheid, aandelenkoers en crisisbestendigheid. ‘Een aanhoudende trend is dat bedrijven met een goede reputatie zich op veel meer richten dan de producten of service die ze leveren, met corporate social responsibility, arbeidsomstandigheden, bestuur en burgerschap als uitschieters’, aldus Jamie Bedard, CEO van het Reputation Institute
De top 10 Reputation Institute's 2015 Global RepTrak 100
1.BMW
2.Google
3.Daimler
4.Rolex
5.Lego
6.The Walt Disney Company
7.Canon
8.Apple
9.Sony
10.Intel
Bron: Marketingmagazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!