‘BMW heeft 's werelds beste reputatie’

Google, Daimler, Rolex en Lego complementeren top 5

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de ;s 2015 Global RepTrak 100 ranking heeft de Duitse autobouwer BMW ’s werelds meest waardevolle ‘reputatiemerk’

Voor een goede reputatie koop je niks, maar kan beslist bijdragen aan de winstgevendheid van een bedrijf. Reden waarom vooral in de hoogste regionen van de jaarlijkse ranking door het Reputation Institute goed op elkaar wordt gelet. Alleen al terecht komen in de top 100 is mooi: in de kelder staan eerbiedwaardige iconen als Bacardi (90ste), GlaxoSmithKline (98ste) and Anheuser-Busch In-Bev (100ste).

De merken zijn gerankt aan de hand van hun reputatie op het terrein van innovatie, bestuur en ‘citizenship’. The Reputation Institute stelt dat zijn ranglijst het grootste jaarlijkse onderzoek is naar de reputatie van merken, waartoe 15 verschillende stakeholdergroepen in vijftig landen zijn ondervraagd over 7000 merken. Volgens het instituut heeft de corporate reputatie van een bedrijf invloed op een veelheid aan onderliggende zaken, waaronder koopbereidheid, aanbeveling, investeringsbereidheid, aandelenkoers en crisisbestendigheid. ‘Een aanhoudende trend is dat bedrijven met een goede reputatie zich op veel meer richten dan de producten of service die ze leveren, met corporate social responsibility, arbeidsomstandigheden, bestuur en burgerschap als uitschieters’, aldus Jamie Bedard, CEO van het Reputation Institute

De top 10 Reputation Institute&;s 2015 Global RepTrak 100

1.BMW

2.Google

3.Daimler

4.Rolex

5.Lego

6.The Walt Disney Company

7.Canon

8.Apple

9.Sony

10.Intel

Bron: Marketingmagazine

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie