Bloeden & blunders

Deze week is het pas echt ‘bal’ in de media. We weten inmiddels dat in rumoerige tijden de media garant staan voor spraakmakende journalistiek. Zo niet deze week!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ik heb zelden zo’n zwakke, om de hete brei heen draaiende berichtgeving meegemaakt. Met het achtuurjournaal van dinsdag 16 september als absoluut dieptepunt. Zegt u het maar, wilt u echt weten wat er aan de hand is of liever niet?

Buitenlandse banken en verzekeraars staan op de rand van de afgrond en worden op de valreep door de FED van de beurs gehaald. De Nederlandse AEX is de laatste week een slordige 15 procent onderuit gegaan. ‘Hier staat een tevreden minister van Financiën’, veinsde de nimmer geslaagde ex-Shell-man Wouter Bos. Prinsjesdag zelf was een misplaatste ‘goednieuwsshow’ die het bewijs gaf dat de overheid erg ver afstaat van de werkelijkheid.

En de berichtgeving? Geen modereportage was langer dan de evaluatie van de hoedjes van de Haagsche dames. Ook Máxima zag er weer spectaculair uit, jammer dat ze een paarse jurk koos want dat was wel erg de trend dit jaar. Zegt u het maar.. wilt u shownieuws of nieuws?

Het halve financiële stelsel staat op springen en wij gaan het hebben over ‘kalmeringstabletten uit het basiszorgpakket’. Dat is zo typisch Nederlands.
Blunders (ook de financiële hoek). Wat dacht je van Fortis? Mijn advies: haal de ‘Getting you there’-campagne meteen van de buis en de radio. Het past nu niet, het is zelfs badinerend.
Stop even met die corporate advertising en zorg dat je klanten zich nog comfortabel voelen. Daar is communicatie/media heel goed toe in staat. Het wekt vertrouwen en laat zien dat je als groot bedrijf voelt wat er speelt en dat je er vooral voor je klanten bent!

Naast de nodige ergernissen heb ik ook genoten. Allereerst complimenten voor alle inhaakadvertenties op Prinsjesdag, met als uitschieter Dirk!
Ik durf mijn kop erom te verwedden dat juist dit soort gelegenheden het ideale moment zijn voor heel veel adverteerders om een sympathieke draai te geven aan hun merk.

En dat terwijl de mediatarieven vaak extra aantrekkelijk zijn want de hele exploitatiemarkt staat erom te springen. Zegt u het maar, wilt u een normale advertentie of een waar een ieder over praat?!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie