Bertelsmann investeert in Kalooga

Bertelsmann Digital Media Investments (BDMI) heeft een minderheidsbelang genomen in het van oorsprong Groningse mediabedrijf Kalooga.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BDMI, het investeringsfonds van mediabedrijf Bertelsmann, is opgericht om te investeren in kansrijke IT-bedrijven die van strategische betekenis kunnen zijn voor het concern. Het minderheidsbelang in Kalooga is de meest recente investering van het fonds. De NOM, een maatschappij die investeert in ondernemingen in Noord-Nederland, is sinds 2007 grootaandeelhouder van Kalooga.

Het van oorsprong Groningse mediabedrijf Kalooga heeft een technologie ontwikkeld die op een intelligente manier afbeeldingen op internet ontsluit voor online uitgevers. De afbeeldingen uit de eigen collectie van een klant worden gekoppeld aan redactionele artikelen en houden bezoekers zo langer vast en wijzen hen op meer relevante content op de site. De dienst is gratis, omdat de uitgevers de advertentieopbrengsten met Kalooga delen.

Kalooga heeft vestigingen in Nederland, Londen en Madrid en verzorgt maandelijks zo’n 400.000.000 volledig geautomatiseerde presentaties voor klanten in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje, de Verenigde Staten en Brazilië. Met de kapitaalinjectie van BDMI en het netwerk van Bertelsmann hoopt Kalooga de uitbreiding naar andere wereldmarkten te versnellen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie