Belgische marketeers of the year

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De en hebben jaarlijks maar liefst twee Marketeer of the Year-titels te vergeven; een bokaal voor een Franstalige marketeer, en 1 voor een Nederlandstalige.

Dit jaar mag Jean Cornet, marketing & innovation director , de Franse beker mee naar huis nemen. Cornet is ex-Unilever ? destijds actief in onderhouds- en lichaamsverzorgingsproducten. Hij hecht, zoals het een Alpro Soya-medewerker betaamt, veel belang aan milieuzorg en duurzame ontwikkeling.

Volgens Cornet moet onderzoek en ontwikkeling worden geïntegreerd in de marketing. Want het gaat uiteindelijk om waarde die kan bijdragen tot het succes van het merk.

Cornet won het van Ariane Marchand (Kraft Foods, tekende voor de herlancering van Milka en vergrootte het marktaandeel van Côte d'Or) en Vincent Nolf. (Carrefour/GB, lanceerde de Happy Days kaart en het GB Ticket).

Hans Cools, foods & ice cream director , is de Nederlandstalige Marketeer van het Jaar 2006. Cools werkte aan merken als Iglo, Ola, Mora en Knorr (Vie), en deed een tussendoortje bij Hak. Quote: 'Ik heb mijn carrière opgebouwd in voeding, maar ik sluit niet uit dat ik ooit in andere sectoren zal werken. Als marketeer moet je flexibel zijn.'

Cools verdedigt zijn lokale marketingstrategie: 'Het klopt dat wij veel elementen uit het buitenland over-nemen. Maar goede marketing bestaat erin dat je de juiste keuzes maakt voor jouw lokale consument, dat je naar hem luistert, hem begrijpt en inspeelt op zijn verwachtingen en behoeften.'

Andere Nederlandstalige genomineerden waren Bart Claes (innoverende kledingretailer JBC) en Helen Willems (Beiersdorf, verantwoordelijk voor het Vlaamse succes van Nivea deodorants en producten voor de jonge of rijpe huid en voor de doorgroei in Frankrijk).
()

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie