De nieuwe poppen zijn vanaf deze week verkrijgbaar in verschillende huidskleuren, lengtes, haarstijlen en oogkleuren.
Met de nieuwe productlijn wil Mattel bijdragen aan een 'realistischer zelfbeeld'. Naast de nieuwe poppen zal Mattel ook de traditionele Barbie blijven verkopen.
'Barbie is inmiddels al meer dan een halve eeuw naast een internationaal en cultureel icoon, een inspiratie voor miljoenen meisjes', stelt Richard Dickson, chief operating officer Mattel, tegenover AdAge. 'Barbie reflecteert de wereld die meisjes om zich heen zien. Door met de tijd mee te evolueren kan Barbie trouw blijven aan haar rol, die essentieel is om de bekendste modepop ter wereld te blijven.'
De nieuwe poppen worden gelanceerd met een commercial, gemaakt door documentairemaakster Rory Kennedy. Kennedy staat in Amerika bekend als een filmmaker met een 'neusje' voor maatschappelijke thema's als verslavingsproblematiek, de behandeling van krijgsgevangenen en het Mexicaans - Amerikaanse grensbeleid.
De commercial is sinds 28 januari te zien op het YouTube-kanaal van Barbie.
Credits
Bureau: BBDO San Francisco
Filmmaker: Rory Kennedy
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!