Wist u al, maar het is eens uitgezocht. Marketeers zijn net een derde van hun tijd bezig met marketing. Althans in Verenigde staten is dat zo, volgens een recent onderzoek uitgevoerd door Workfront.
Verhuisdozen
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 207 marketeers die allen werken in bedrijven met meer dan 500 medewerkers. Volgens de onderzoekers gaat 16% van alle marketeerstijd op aan het e-mail, voor zover dat niet óók werk is natuurlijk. 12% gaat verloren aan administratieve taken, evenzoveel aan nuttig vergaderen, 9% aan zogeheten ‘niet essentiële taken’, 9% aan 'niet nuttig vergaderen' en 7% aan van alles en nog wat: van filerijden tot verjaardagen vieren en verhuisdozen inpakken. Ook opvallend: 71% van de marketeers zit langer dan een half uur aan de lunch.
86% van de respondenten checkt minstens af en toe in het weekend zijn werk-email, 89% doet dat geregeld buiten de gewone werkuren en 56% doet het elke dag.
Het volledig rapport vindt u hier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!