Nog maar weinig bedrijven richten zich met hun marketing op de oudere doelgroep; die van de 45-plussers, babyboomers en senioren, en alles wat daartussen in hangt. Ikea probeert het in Duitsland, Flexa hier.
Want hoewel de doelgroep een melkkoe zou kunnen zijn, geldt voor veel marketeers nog steeds 'oud is niet sexy', ook al kwam deze stelling een tijdje terug op dit weblog flink onder vuur te liggen.
De 'niet sexy'-stelling gaat echter vanaf nu helemaal niet meer op: eind september opent namelijk Catharina Bloom, 'verleidingsbedrijf voor de oudere vrouw', de deuren in Nederland.
De online winkel met sexspeeltjes en lingerie - voor vrouwen uit de babyboomcategorie en daarboven - ondersteunt de lancering met een heus verleidingsplein op de 50PlusBeurs, 20 september aanstaande in de Jaarbeurs.
Met als publiekstrekker...paaldansende 50-plussers.
Webwinkel Catharina Bloom richt in zijn marketing specifiek op vrouwen vanaf 45 jaar. Vrouwen die, volgens Bloom, midden in het leven staan. Bloom's ijkpersoon: 'Een stijlvolle, romantische vrouw die houdt van nieuwe uitdagingen. Ze neemt tijd voor zichzelf en haar relatie. En ze weet dat ware aantrekkingskracht van binnenuit komt, onafhankelijk van leeftijd. Zelfvertrouwen is de werkelijke voorwaarde om te kunnen verleiden'.
Op de website natuurlijk veel aandacht voor de webwinkel, maar daarnaast geeft Catharina Bloom ook tips en uitleg over het spannend houden van de relatie, seksproblemen bij man en vrouw en feiten over seksspeeltjes.
Daarnaast is er info over workshops (paaldansen en striptease, verleiden, verbeteren van je imago, styling et cetera) en zogenaamde Bloomparty's (dat zijn tupperwarefeestjes waarin tips en adviezen worden ge-ven over relaties en verleiden, en waarin je producten kunt proeven, voelen en bekijken, jazeker), en kun je je abonneren op de nieuwsbrief.
Opmerkelijk: In de webwinkel staan veel modellen die overduidelijk een maatje meer hebben. De winkel houdt wat dat betreft echt rekening met de doelgroep; de gemiddelde babyboomer heeft de maatje 34-fase nu eenmaal lang geleden achter zich gelaten...
Wat vindt u, is de marketingaanpak van Catharina Bloom ? op een open en serieuze manier communiceren over sex en de mogelijkheden voor oudere vrouwen en echtparen in een sleur- de juiste? Is dit de toekomst van seniorenmarketing?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!