Dat stelt Experian Marketing Services (EMS), naar aanleiding van onderzoek dat het verrichtte onder marketeers wereldwijd. Experian - informatieleverancier voor data en analytische instrumenten - heeft de 5 belangrijkste marketingtrends en conclusies voor de feestdagen van 2014 op een rij gezet, naar aanleiding van het onderzoek dat het verrichtte onder marketeers in alle grote economieën.
1. Marketeers zetten liever betaalde Facebook ad in dan een gratis Tweet
Tijdens de komende feestdagen zullen op Facebook meer campagnes gevoerd worden dan op elk ander social media kanaal. 49% doet dat via organische berichten en zelfs 34% is van plan dat te doen via betaalde ads en het boosten van berichten. Dat is 5% meer dan het gebruik van een gratis Tweet om campagne te voeren. Slechts 8% is van plan te betalen voor ads op Twitter.
2. E-mail speelt een centrale rol in de campagnes
Maar liefst 91% procent van de ondervraagde marketeers wereldwijd geeft aan dat zij e-mail gaan gebruiken voor hun marketing campagnes tijdens de feestdagen. 40% van alle marketeers zet een cross channel marketing campagne in. 68% van degene die dat doen integreren e-mail in hun campagne voor de feestdagen. Het is daarmee het meest geïntegreerde kanaal.
3. Wereldwijd speelt SMS een steeds grotere rol
Wereldwijd wordt SMS het meest gebruikte mobiele kanaal. In Nederland blijft SMS nog steeds achter omdat het nog altijd gezien wordt als een inbreuk op de privacy om via dit medium campagne te voeren. De verwachting is daarom dat in Nederland de eigen mobiele app en mobile
advertising de grootste rol zullen spelen.
4. Free-shipping acties steeds minder populair
In 2013 was het nog de meest populaire aanbieding. 39% gebruikte free-shipping aanbiedingen om de klant te verleiden. Een jaar later is dat nog maar 25%.
5. Meer aanbiedingen te verwachten ten opzichte van volgend jaar
78% van de marketeers zegt dit jaar de klant een aanbieding te zullen doen. Een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar. De meest populaire acties is dit jaar de ‘deal of the day’. 31% van de marketeers wereldwijd zegt deze vorm van campagne voeren in te zetten tijdens de feestdagen.
Targetten
1 op de 5 marketeers gaf aan niet in staat te zijn om zijn beste klanten te identificeren binnen een kanaal. Van de marketeers die zeggen dat zij wel hun beste klanten targetten, geeft iets minder dan de helft (48%) aan daar moeilijkheden mee te hebben zodra een campagne over meerdere kanalen wordt gevoerd. Marketing en Sales director Jan Louwris van Experian Marketing Services in Nederland: 'Marketeers zouden hun beste klanten echt veel beter moeten targetten, ze zijn dan veel relevanter en daarmee succesvoller in hun campagnes. Ze laten anders gewoon geld liggen'. Ongeveer 40 procent van de respondenten vertegenwoordigt een omzet van meer dan 50 miljoen dollar, 11 procent van het totaal zelfs meer dan 1 miljard. Het volledige rapport is te vinden op de website van Experian Marketing Services.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!