2,5 Miljoen tv's op zwart

Tons Mosterd is de hoogste bieder op de commercial die de Ster en Indie Amsterdam voor Serious Request 2012 veilden. Zijn boodschap zet dinsdag zo'n 2,5 miljoen tv's op zwart.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ton Schroër

De commercial wordt dinsdag uitgezonden voor de laatste aflevering van EO’s kijkcijferhit Africa om 20.30 uur. Daar zullen naar verwachting zo’n 2,5 miljoen mensen naar kijken.

De commercial, geproduceerd door 25FPS, is overwegend zwart. Door zo’n groot aantal tv’s zo goed als uit te schakelen, wordt een hoop energie bespaard. De boodschap van de mosterdproducent is dan ook dat zijn commercial op die manier net zo ecologisch verantwoord is als zijn op zonne-energie geproduceerde biologische producten.

Ton Schroër, eigenaar van Tons Mosterd en Heerlijkheden: ‘Elk jaar breng ik voor het goede doel een bod uit op de leukste items. Dit jaar was het aanbod van de Ster en Indie het meest originele en gelukkig was mijn bod raak.’

Lode Schaeffer, creative director van Indie: ‘Bij een eerste ontmoeting kwam Ton er achter wat er bij een gemiddelde reclameproductie zoal komt kijken. Alleen al van de lijst met mensen en energieverslindende lampen, camera’s, en kranen die we normaal gebruiken kreeg hij het Spaans benauwd. Doordat Ton allerlei zaken ter discussie stelde kreeg het idee langzaam maar zeker vorm.’

Schroër bood ongeveer 20.000 euro op de commercial. Dit bedrag komt ten goede aan het terugdringen van babysterfte in Afrika, het goede doel van Serious Request 2012.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie