Als gevolg van het economische onzekere klimaat ziet ZenithOptimedia een 'interessante verschuiving op mediumtypeniveau'. Er komt volgens het bureau een duidelijke splitsing tussen mediumtypen die in zwaar weer terecht komen en mediumtypen die ook in 2009 een groei kunnen optekenen. Door de groeicijfers per mediumtype te wegen met het bestedingsaandeel onstaat er naar eigen zeggen een gefundeerde balans die gebruikt is voor de voorspellingen. Mediumtypen die negatieve groeicijfers zullen kennen zijn print en bioscoop. Televisie en radio zullen volgens het mediabureau door een veranderend consumentengedrag met een toenemende grp-voorraad te maken hebben in vergelijking tot de andere mediumtypen. Daar komt bij dat deze twee mediumtypen kosteneffectief zijn en 'gewend' en bewezen. Voor internet zal de crisis relatief weinig negatieve effecten hebben. De groei is iets bijgesteld en zal niet langer dubbele cijfers laten zien, maar groei zal er volgens ZenithOptimedia zeker zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!