Meer inzendingen, meer bekroningen voor effectief werk, is het uitgangspunt van de vernieuwingslag. Daarom moet het inzenden eenvoudiger worden. De inzendcategorieën worden geactualiseerd en vooral aantrekkelijker voor een breder scala aan campagnes en doelstellingen. Er komt meer aandacht voor lange termijn resultaten. Ook wordt het juryproces transparanter en objectiever. En er zal in de toekomst meer aandacht komen voor het opbouwen en ontsluiten van kennis.
Eind deze maand wordt de inhoudelijke vernieuwing publiek gemaakt. Een van de wijzigingen betreft de verplaatsing van de uitreiking naar het najaar. Daarmee zal ook de inzendtermijn worden verlengd.
Marc Oosterhout, bestuur Vea: ‘Het blijkt in de praktijk voor veel bureaus en opdrachtgevers lastig om alle gegevens over het voorgaande jaar tijdig te verzamelen en te analyseren. Ook is er vaak te weinig tijd om de vereiste toestemming voor publicatie van concurrentiegevoelige cijfers te realiseren. Door de inzenders meer tijd te geven, achten wij de kans veel groter dat cases ook daadwerkelijk worden ingestuurd.’
BVA-voorzitter Jan Driessen: ‘De Effie is zonder twijfel de belangrijkste prijs in de reclamewereld. Het is van groot belang het draagvlak voor deze prijs te verstevigen en te verbreden. Ook past beoordeling van alleen de "platte effectiviteit" van een campagne niet meer bij deze tijd. Daarom wordt het tijd dat we samen met de Vea de beoordelingscriteria verbreden, waardoor ook andere campagnes in aanmerking komen voor een Effie.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!