Ooit was het een geliefd merk. Ik behoor nog tot de generatie die op feestjes en partijen driftig Boursin smeerde op vers stokbrood. En mijn naaste collega Elsbeth deed het altijd door de pasta.
Maar steeds minder mensen doen dat kennelijk, want Unilever wil er vanaf. Het merk staat te koop.
Natuurlijk zeggen ze dat het niet meer past binnen de portfolio, maar hetzelfde kun je beweren van Calvé Pindakaas. Zo lang het goed verkoopt behoort echter alles tot de kernactiviteiten.
Dat bracht me tot enige overpeinzingen. Moet zo'n merk niet geactiveerd worden? Moet je er niet voortdurend aan trekken om het relevant te houden en op het netvlies te houden? Kun je dat retro-gevoel, dat veel mensen bij Boursin hebben, niet beter uitbuiten?
Ik weet het niet, ben geen marketeer, maar meen wel dat Unilever daar toch weinig aan gedaan heeft. Het merk is een beetje onzichtbaar geworden. Hing er een beetje bij.
Zo'n merk moet binnen een (kleinere) onderneming gewoon weer alle aandacht krijgen.
Misschien koop ik het dan ook weer...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!