Overslaan en naar de inhoud gaan

UbachsWisbrun/JWT krijgt ING

UbachsWisbrun/JWT is het nieuwe bureau van ING.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteravond presenteerde UbachsWisbrun/JWT aan de directie van ING Retail, waarna de bank besloot met het bureau in zee te gaan.

related partner content for mobile comes here

Hiermee komt een einde aan de pitch die de bank in november uitschreef en waar drie van de vier deelnemende bureaus om verschillende redenen uitstapten, waarna UbachsWisbrun/JWT als enige combattant overbleef.

ING-woordvoerder Harold Reusken: 'Toen UbachsWisbrun/JWT als enige bureau overbleef in de pitch hebben we extra tijd genomen om ons te bezinnen op de ontstane situatie en te kijken welke mogelijke scenario's we konden volgen. We wilden hoe dan ook een weloverwogen besluit nemen en het keuzeproces zorgvuldig laten verlopen. De intentie is immers om een langlopende relatie met elkaar aan te gaan. UbachsWisbrun/JWT heeft ons er in de korte tijd dat de pitch geduurd heeft van overtuigd dat zij het bureau zijn waarmee ING de volgende stap in de communicatie kan zetten. Hun verhaal is goed en de samenwerking voelt goed.'

Eind november trok Leukwerkt Worldwide zich terug - het bureau was zes jaar lang verantwoordelijk voor de Postbank-campagnes en won in april 2007 de competitie om het bankbrede ING-account.

Half december stapte Doom & Dickson uit de competitie omdat klant Ohra conflicterende belangen voorzag wanneer het bureau ook voor ING zou gaan werken.

Als klap op de vuurpijl stapte , omdat ABN Amro zich als klant had aangemeld.

Dit laatste nieuws viel niet alleen ING rauw op het dak, maar vooral ook TBWA\Neboko, dat van niets wist.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in