Gisteravond presenteerde UbachsWisbrun/JWT aan de directie van ING Retail, waarna de bank besloot met het bureau in zee te gaan.
Hiermee komt een einde aan de pitch die de bank in november uitschreef en waar drie van de vier deelnemende bureaus om verschillende redenen uitstapten, waarna UbachsWisbrun/JWT als enige combattant overbleef.
ING-woordvoerder Harold Reusken: 'Toen UbachsWisbrun/JWT als enige bureau overbleef in de pitch hebben we extra tijd genomen om ons te bezinnen op de ontstane situatie en te kijken welke mogelijke scenario's we konden volgen. We wilden hoe dan ook een weloverwogen besluit nemen en het keuzeproces zorgvuldig laten verlopen. De intentie is immers om een langlopende relatie met elkaar aan te gaan. UbachsWisbrun/JWT heeft ons er in de korte tijd dat de pitch geduurd heeft van overtuigd dat zij het bureau zijn waarmee ING de volgende stap in de communicatie kan zetten. Hun verhaal is goed en de samenwerking voelt goed.'
Eind november trok Leukwerkt Worldwide zich terug - het bureau was zes jaar lang verantwoordelijk voor de Postbank-campagnes en won in april 2007 de competitie om het bankbrede ING-account.
Half december stapte Doom & Dickson uit de competitie omdat klant Ohra conflicterende belangen voorzag wanneer het bureau ook voor ING zou gaan werken.
Als klap op de vuurpijl stapte Selmore eind januari uit de pitch, omdat ABN Amro zich als klant had aangemeld.
Dit laatste nieuws viel niet alleen ING rauw op het dak, maar vooral ook TBWA\Neboko, dat van niets wist.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!