Mediabedrijf Trusted Media van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer en digitaal specialist Performance Department komen met een nieuw online platform voor bedrijven en instellingen waarmee zij 'actief en gestructureerd kunnen communiceren met de media'. Het platform heet Frontpage.
Frontpage levert een online newsroom waarmee een organisatie het eigen nieuws via een eigen kanaal kan verspreiden. Volgens Paradijs hoeven journalisten daarmee 'niet meer eindeloos te zoeken naar het meest actuele informatie van de organisatie'.
Voorpagina
'De Frontpage wordt in de eigen website als subdomein geïntegreerd en moet ook bij calamiteiten de plek zijn waar de media het allerlaatste nieuws altijd moeten kunnen vinden', licht Paradijs toe.
De naam Frontpage verwijst naar de voorpagina van een krant, waar ook altijd het belangrijkste nieuws is te vinden. 'Journalisten willen alles in een mum van tijd weten. Veel bedrijven beperken zich doorgaans tot het bijhouden van een nieuwsblog, wat veel minder effectief is. Het platform is SEO-geoptimaliseerd inclusief design en een servicepakket, plus helpdesk.'
Paradijs: 'Frontpage is ontstaan op basis van onze ervaring als journalisten. Bedrijven, instellingen, gemeenten en provincies slagen er namelijk nog steeds niet in om op effectieve wijze media te bedienen.'
Frontpage doet denken aan de succesvolle newsroom tool van Presspage. Volgens Paradijs is de toegevoegde waarde van zijn dienst de eigen content waarmee Trusted Media bedrijven kan helpen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!