Tradedoubler neemt ad-tech specialist Adnologies over

Aanvullende data-driven advertentietechnologie ondersteunt nieuwe strategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dankzij de overname van het Duitse technologiebedrijfkrijgt Tradedoubler de beschikking over aanvullende expertise op het gebied van advertentietechnologie.Dit is in lijn met de nieuwe strategie die het bedrijf eind vorig jaar bekend maakte. Tradedoubler stapt af van zijn focus op pure affiliatemarketing, in plaats daarvan wil het zich ontplooien als Europees werkend conversiespecialist. 

Het aanbod producten en diensten van Adnologies bestaat onder meer uit een advertentieserver, een demand side platform (DSP), een data management platform (DMP), data exchange, een supply-side platform (SSP), dynamic display en video tools.

Matthias Stadelmeyer (foto), ceo van Tradedoubler: ”Dit is een volgende belangrijke stap in de uitbouw van onze recent aangekondigde strategie waarmee we toonaangevend zullen zijn in het slimmer realiseren van resultaat voor onze klanten dankzij traffic, technologie en expertise.”

De overname volgt op de introductie van Tradedoublers nieuwe business intelligence-tool ADAPT. Digitale marketeers krijgten hiermee snelle toegang tot op KPI&;s gebaseerde data.

Parklane Capital, een internationaal adviesbureau in fusies en overnames, heeft Tradedoubler bijgestaan bij de het overnameproces. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie