Het merk was al niet zo happig op de pers, het weigerde standaard alle interviewaanvragen met het management. Maar de laatste tijd was het helemaal bar en boos bij Tesla. Journalisten in de VS klaagde publiekelijk dat ze geen enkele reactie meer kregen op vragen.
‘Tesla heeft al maanden niet gereageerd op een persverzoek’, schrijft hoofdredacteur Fred Lambert van de Amerikaanse nieuwssite voor elektrisch vervoer Electrek.
Publiciteit krijgt het toch wel
De reden voor dit alles is nu duidelijk: Tesla heeft zijn pr-afdeling ontmanteld. Lambert meldt dat de opheffing ‘op het hoogste niveau is bevestigd’ aan Electrek, maar dat er geen reden voor is gegeven. ‘Technisch gezien is Tesla nu de eerste autofabrikant die niet met de pers spreekt.’
Nu heeft Tesla de media ook niet erg nodig om te zorgen voor publiciteit. Het heeft een trouwe fanshare die nieuws fanatiek deelt. Bovendien zorgt de topman Elon Musk zelf voor de nodige media-aandacht.
De Tesla-oprichter heeft een nogal moeizame verhouding met journalistieke media, wellicht een van de redenen dat hij ze niet meer dienstbaar wil zijn met een afdeling pr.
De pr-afdeling is als een ballon leeggelopen het laatste driekwart jaar, is uit het relaas van Electrek-hoofdredacteur Fred Lambert op te maken.
Keely Sulprizio, de laatste persoon waarvan bekend is dat ze officieel verantwoordelijk was voor PR / communicatie bij Tesla, ruilde de autofabrikant in december vorig jaar in voor Impossible Foods.
Niet bereikbaar voor commentaar
Na haar vertrek vertrok vrijwel elk ander lid van het PR-team van Tesla of schoof intern door naar andere functies. Danielle Meister, senior global communications manager bij Tesla, stapte in april over naar WhatsApp.
Hoewel het wereldwijde kernteam dat vanuit de VS werkt, is opgeheven zou Tesla nog wel enkele PR-managers hebben op de Europese en Aziatische markten,
Er was bij Tesla niemand bereikbaar voor commentaar of bevestiging van het bericht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!