Daarmee beschikte 61,5 procent van de huishoudens over breedband internet, zo blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van Telecompaper.
Eind december was dit nog 58,2 procent.
De KPN-producten Direct ADSL en Het Net wisten de grootste groei te boeken, met respectievelijk 79.000 en 73.000 klanten.
KPN had eind maart op de breedbandmarkt een marktaandeel van 37,5 procent met in totaal 1,65 miljoen klanten. Het telecomconcern kocht er onlangs nog 70.000 klanten bij met de overname van Demon Nederland.
Telecompaper verwacht dat het aantal aansluitingen voor snel internet verder zal toenemen, onder meer door de onstuimige groei van internettelefonie.
Het onderzoeksbureau uit Houten maakte maandag al bekend dat aanbieders van digitale telefonie aan het eind van het eerste kwartaal zo'n 853.000 klanten hadden.
Eind 2005 waren dit er nog maar 206.000. Steeds meer huishoudens doen hun traditionele telefoonlijn de deur uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!