Buurman noemt de interesse van de adverteerders ‘bovennormaal'. Dat blijkt ook uit de prijzen die voor de zendtijd worden gevraagd. Die liggen iets hoger dan tijdens het WK van twee jaar geleden.
’Destijds kostte een spotje van 30 seconden tussen de 60.000 en 80.000 euro. Tijdens dit EK moet een adverteerder voor een commercial van die lengte tussen de 70.000 en 90.000 euro neertellen. Maar een EK telt dan ook minder wedstrijden dan een WK', licht Buurman de prijzen toe.
Een aantal adverteerders heeft specifieke campagnes bedacht die inhaken op het prestigieuze voetbaltoernooi. Ook zijn er relatief meer spotjes gericht op vrouwen dan tijdens reclameblokken rond de eredivisie of Champions League. ‘Dat komt omdat uit onderzoek blijkt dat bij zo'n eindtoernooi ook veel vrouwen kijken. Zo'n 47 procent van de kijkers is vrouw', aldus Buurman (ANP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!