Rails verdwijnt in huidige vorm

Het reizigerstijdschrift Rails van de Nederlandse Spoorwegen zal in de huidige vorm verdwijnen. Eind deze maand verschijnt de laatste uitgave, een themanummer over de Olympische Spelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze editie wordt in honderdduizendvoud voor het eerst in 57 jaar niet in de trein, maar via de de kiosken, op 120 stations, gratis verspreid. Dat meldt NRC Handelsblad.

, het oudste relatiemagazines van Nederland, was vanaf de jaren negentig een speelplaats voor jonge fotografen en vormgevers. Het verscheen voor het eerst in 1955 onder de titel Tussen de Rails. 'Eigenlijk werd het min of meer per ongeluk een hip blad voor de avant-garde', zegt Bonita van Lier, bladmanager NS. 'Maar daardoor bediende het ook een te kleine doelgroep.'

Uit lezersonderzoek bleek volgens bladmanager Van Lier dat een brede lezersgroep zich niet herkent in de huidige Rails. ´Ouderen vinden het bijvoorbeeld vervelend dat in de modereportages de kleding nauwelijks in beeld komt. Als we door te veel artisticiteit een grote groep reizigers van ons vervreemden dan slaan we de plank mis´, zegt de bladmanager. Het nieuwe tijdschrift moet ´een prettig magazine worden waarin iedereen zich herkent. Iets in de trant van Holland Herald, het relatiemagazine van de KLM.´

NS wil de merknaam Rails behouden en denkt na over een nieuwe formule. Binnenkort presenteren verschillende uitgeverijen een nulnummer. Rails wordt (nu nog) gemaakt door uitgeverij Readershouse Brand Media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie