Staatsloterij heeft NewsLab geselecteerd als vaste partner voor haar PR-activiteiten. De keuze voor NewsLab, sinds de oprichting van Nederlandse Loterij de vaste PR-sparring partner van het corporate merk, kwam tot stand na een na een pitch met vier bureaus. Na een samenwerking op projectbasis heeft Staatsloterij besloten met NewsLab ook verder te bouwen aan een structureel PR-beleid.
NewsLab wordt verantwoordelijk voor de PR-strategie van Staatsloterij en voor het ontwikkelen van creatieve concepten, content én activaties rond de eventtrekkingen. 'Tijdens de pitch maakte NewsLab zichtbaar dat ze ons merk goed doorgrondt. Dit zagen we terug in de eventtrekking-concepten gecombineerd met een always-on PR- en contentstrategie', zegt Michelle Boender- van Vliet, Campagne Manager van Staatsloterij. 'De pitch viel op door de creativiteit, een eerlijke ‘outside-in’ visie en veel mooie haakjes om nog meer verbinding te maken met onze doelgroep. Bovendien gelooft NewsLab net als Staatloterij in de kracht van geïntegreerde communicatie.'
Isabelle Los, account-verantwoordelijke bij NewsLab: 'Staatsloterij is een prachtig, oer-Hollands A-merk met een rijke historie. Iedereen kent het merk en de voorpret die al begint bij het kopen van een Staatslot en maakt dat je even kunt ontsnappen aan dagelijkse beslommeringen. We hebben in de afgelopen jaren met veel plezier op projectbasis samengewerkt met het team van Staatsloterij. Naast PR-activaties zien we veel kansen om, met een daaraan gekoppelde goed doortimmerde contentstrategie, nog meer verbinding te maken met de doelgroep van Staatsloterij.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!