Overslaan en naar de inhoud gaan

Leeuwen kijken op de Coolsingel: Rotterdam verandert even in Blijdorp

Op vijf bekende locaties in de Rotterdamse binnenstad zijn Blijdorp-dieren live te zien op reclameschermen.
Blijdorp
Livestreams van vijf verschillende dierenverblijven zijn verspreid door de stad te bewonderen op de reclamezuilen van JCDecaux.
Blijdorp
Livestreams van vijf verschillende dierenverblijven zijn verspreid door de stad te bewonderen op de reclamezuilen van JCDecaux.

Leeuwen kijken op de Coolsingel: op vijf bekende locaties in de Rotterdamse binnenstad zijn Blijdorp-dieren live te zien op reclameschermen. Met de dierenwebcams wil de vanwege de lockdown gesloten dierentuin niet alleen iets terugdoen voor alle steun die ze ontvangt, maar vraagt de zoo ook met een Tikkie om extra financiële steun.

related partner content for mobile comes here

De livestreams, een initiatief van diergaarde Blijdorp en Accenture Interactive, zijn te volgen op reclameborden door de stad. Zo kan het publiek op de Coolsingel meekijken met de leeuwen, naar de haaien en zeeschildpadden bij de Markthal, de aapsoort gelada zien bij de Koopgoot, de olifanten bewonderen op Eendrachtsplein en de gieren op het Schouwburgplein. 

Blijdorp
Met behulp van een plattegrond kan er tot het einde van de voorjaarsvakantie een stadswandeling van een half uur worden gemaakt langs de locaties.

Primeur

Volgens de dierentuin is het een primeur dat er live dierenwebcams worden getoond op reclameborden. Met behulp van een plattegrond kan er tot het einde van de voorjaarsvakantie een stadswandeling van een half uur worden gemaakt langs de locaties. Voor Blijdorpfans die de dierentuin willen steunen is het mogelijk om met een QR-code op de schermen via een Tikkie te doneren.

'Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.'

Nick Maas, Accenture Interactive

Accenture Interactive nam het initiatief voor deze steunactie, en vond al snel steun bij JCDecaux. Nick Maas, creatief bij Accenture Interactive: 'Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.'

Erik Zevenbergen, directeur van Diergaarde Blijdorp: 'We vinden het natuurlijk jammer dat we al een tijd geen bezoekers hebben kunnen ontvangen. Hoe leuk dat iedereen op deze manier toch een deel van onze dieren kan ontmoeten. Het is hartverwarmend om te zien dat verschillende partijen uit onverwachte hoek samenwerken om Blijdorp en onze fans zo een hart onder de riem te steken.'

Het is hartverwarmend om te zien dat verschillende partijen uit onverwachte hoek samenwerken om Blijdorp en onze fans zo een hart onder de riem te steken.

Erik Zevenbergen, directeur van Diergaarde Blijdorp

Blijdorp
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in