WebAds heeft onlangs onderzoek verricht onder gebruikers van mobiel internet.
Daaruit blijkt dat 84 procent van de respondenten positief (54 procent) of neutraal (30 procent) staat tegenover reclame op de mobiele telefoon.
Het onderzoek was onderdeel van een mobile advertising pilot waarin WebAds, MoMac
en Universal Media samenwerken.
In dit project wordt het Microsoft Office 2007 pakket gepromoot via een speciale mobiele microsite. De hier getoonde promotiefilm werd meer dan gemiddeld gedownload door de mobiele internetters die deze campagne zagen.
Ben van der Burg, Business Development Director van WebAds: 'Het feit dat maar liefst 84 procent van de respondenten in dit onderzoek positief of neutraal staat tegenover reclame op hun mobiel is een mooi bewijs dat reclame op mobiel niet langer in de kinderschoenen hoeft te staan.
'In vergelijkbare onderzoeken onder gebruikers van vast internet blijkt vaak dat gebruikers zich eerder storen aan reclame boodschappen voor de gratis content waarvan ze kunnen genieten. Het is daarom belangrijk vast te stellen dat mobiele internetters niet negatief staan tegenover reclame op hun mobiel'.
De Office 2007-campagne draaide op een aantal mobiele websites waaronder Beurs, Buienradar, Voetbal International, Weeronline en Dinnersite.
In totaal werden 700.000 impressies gegenereerd. MoMac, de mobiele partner van WebAds, bouwde voor Microsoft een speciale micro-site naar welke gelinkt werd vanuit de campagne.
Op deze micro-site werd een promotiefilmpje getoond. In totaal bezochten 8.716 unieke bezoekers de micro-site. Daarmee behaalde de campagne een Click Through Rate (CTR) van 1,18 procent.
Lijkt niet veel, maar WebAds is tevreden. 'Dit is een hoog percentage als je dit vergelijkt met de CTR's op websites', zegt Ben van der Burg.
Van de bezoekers was 85 procent man en 15 procent vrouw. Ruim 33 procent van hen kozen ervoor de promotiefilm te downloaden waarmee ze kans maakten op een gratis MS Office pakket. Tenslotte werd gevraagd of zij 4 enquêtevragen wilden beantwoorden: In totaal namen 910 mobiele internetters deel aan het onderzoek.
84 procent van de respondenten gaf aan positief of neutraal te staan tegenover reclame op mobiel. Specifiek voor de Microsoft campagne gaf 93 procent aan een positieve associatie te hebben met het Microsoft Office pakket.
De top 3 toestellen van de deelnemende mobiele internetters waren alle drie afkomstig uit de Nokia N-serie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!