Volgens Plasterk is de Reclamecodecommissie de aangewezen instantie voor mensen met klachten over de spotjes, zo meldt de Volkskrant. Hij gaf daarmee antwoord op de uitspraken van Christenunie-Kamerlid Arie Slob. Die diende een motie in omdat hij datingprogramma’s ‘smakeloos’ vindt en niet vindt passen in het streven van het kabinet om de seksualisering van de samenleving tegen te gaan.
Ook SBS Broadcasting reageerde op de CU-motie. Het mediabedrijf vindt dat de ChristenUnie zijn pijlen maar moet richten op andere media dan televisiestations die seksdates aanbieden. ‘We snappen best dat de partij mee wil liften op de aandacht die er nu voor het onderwerp telewinkelen is', stelt een woordvoerder. ‘Maar het grootste deel van de seksadvertenties en de seksdating staat in kranten en op internet. Als de ChristenUnie al een daad wil stellen, kan de partij zich beter op die media concentreren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!