Het verhaal gaat als volgt: boer begint boerderij met één varken, wordt groter en groter, verliest zijn hart en besluit opnieuw te beginnen, kleinschalig met liefde voor de beestjes. Een mooie allegorie voor onze tijd waarin we voedsel – althans wij – in overvloed hebben, maar weer op zoek moeten naar het hart in de keten: diervriendelijker, duurzamer, liefdevoller. Het volgende citaat uit het nummer geeft de essentie weer: “Questions of science, science and progress, do not speak as loud as my heart.”
Hybride communicatie
Een betere uiting van hybride communicatie ben ik nog niet tegengekomen. De animatie werkt als clip voor de single van Willie Nelson; te koop in de iTunes store. Het is een commercial voor de Mexican Grillketen Chipotle en is een autonome aanklacht tegen de te ver doorgevoerde voedselindustrie. Tegelijkertijd vraagt dit van ons consumenten een extra kritische blik: Is het merk wél wat het zegt te zijn? De opbrengst van de song komt in ieder geval ten goede aan de Chipotle Foundation: een organisatie die mensen en organisaties wil ondersteunen bij het opzetten van een duurzamere bedrijfsvoering.
Tot slot nog een boodschap van mij aan Coldplay: go back to the start. Toen jullie nog niet zo commercieel waren, waren jullie echt beter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!