Ik heb er hier al eerder op gewezen op de site van McKinsey vind je soms leuke dingen.
Dit keer een uitgebreid interview met A.G. Lafley, de hoogste baas van P&G.
De man is een succes en heeft de rust in de onderneming terug gebracht. Hij wordt redelijk doorgezaagd over de veranderingen bij P&G en hoe je dat doet.
Een citaat:
The full story of P&G's turnaround is packed with complex, interlocking decisions about brands, personnel, technology, markets, facilities, and much else. One of the strongest patterns is Lafley's approach to raising aspirations: he agrees with Lou Gerstner that strategic visions can be a distraction, so he has never offered one.
Lafley also seconds Lawrence Bossidy's belief that companies should aim to achieve great execution but insists that the real challenge is to "unpack" this idea.
"Bossidy's right?in the end, it's about executing with excellence. But you can exhort all you want about excellent execution; you're not going to get it unless you have disciplined strategic choices, a structure that supports the strategy, systems that enable large organizations to work and execute together, a winning culture, and leadership that's inspirational. If you have all that, you'll get excellent execution."
Het hele interview is gratis te lezen, maar dan moet je je wel registreren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!