Vorige week huilde FD-directeur Jacques Kuyf dikke tranen toen het ging over de concurrentie die zijn krant ondervindt van internet.
Al die arme FD-journalisten werken weken aan een groot verhaal en als het dan verschijnt pikken al die sites het gewoon. En publiceren het gratis, mokte Kuyf.
Vandaag is het omgekeerde het geval. Richard Smit van het FD schrijft een groot verhaal over PR-blunders op zijn wekelijkse marketingpagina. Hij belt met wat PR-mensen en haalt wat voorbeelden naar voren. Jammer dat het alleen allemaal van MolBlog komt.
De MolBloggers Ward van Beek, Gervaise Coebergh en Anton-Jan Thijssen hebben hier gereageerd op of geschreven over vreemde pr-acties. We hebben geschreven over Belkin en over Colt en hun vermakelijke blunders.
Smit tikt het allemaal braaf nog eens op, maar zonder ook maar ergens te melden waar het begon of waar het allemaal al gestaan heeft.
Dus, Kuyf, hier zien we het omgekeerde. De blog keilt het aan, geeft voorbeelden en verdieping en de reguliere krant doet het gewoon nog eens over.
Beetje lui is het natuurlijk wel, maar voor de MolBloggers is het ok, want die staan weer in het FD.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!