Hema onthult vandaag het magazine ter ere van de 90ste verjaardag van de winkelketen. Het verschijnt woensdag 19 oktober als eenmalige bijlage bij tijdschrift Linda.
Samenwerking
De winkelketen bestaat 4 november 90 jaar en om dat te vieren werkt Hema samen met vrouwentijdschrift Linda. De komende vier maanden verschijnen online videoseries en een eigen magazine ter ere van het jubileum.
Nuchter met een knipoog
De samenwerking is een idee van bureau XXS Amsterdam. Adriana Hoppenbrouwer, CMO HEMA: 'Hema en Linda. is een natural fit. Twee sterke oer-Hollandse merken met dezelfde waarden: nuchter met een knipoog.'
Wie verdient een taart?
De verjaardagscampagne begint met de actie ‘Wie verdient een taart?’ Hema en Linda. geven de komende maanden iedere week 90 slagroomtaarten aan mensen die iets bijzonders hebben gedaan. Iedereen kan een held aanmelden voor een taart. De meest bijzondere verhalen worden in een serie van negen video’s vastgelegd en gedeeld op de digitale kanalen van Linda. en Hema.
Online en in de winkel
Daarnaast komen er drie tv-series over Hema op online videokanaal Linda.tv: ‘Wie verdient een taart’, ‘Hee, waar gaat dat heen’ en ‘Ouwe taarten’. In de winkel is een limited edition kledingcollectie verkrijgbaar en er zijn allerlei evenementen:
- Op 22 oktober kunnen HEMA klanten in maar liefst 195 filialen de Red Velvet taart van Roos proeven (deze taart won de HEMA taartbakwedstrijd eerder dit jaar);
- Op 29 oktober krijgt iedere klant die een taartbestelling ophaalt of een taart koopt in de winkel, het TAART. tijdschrift gratis mee (zolang de voorraad strekt);
- Op woensdagmiddag 2 november mag iedereen tompouces komen versieren in verschillende vestigingen door het land;
- Er is tot 6 november een pop-up-taartafdeling in de vestiging Nieuwendijk in Amsterdam. Die wordt iedere dag bemand door gepensioneerde Hema-bakkers, die nog één keer de taarten verkopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!