Op Valentijnsdag staat PR- en communicatiebureau Coopr graag stil bij een campagne rondom liefde in de zomer voor Lexa. Flashback, de lockdown werd opgeheven en langzaamaan mochten we steeds meer. Het beloofde een summer of love te worden. Maar single Nederland was een beetje roestig geworden wanneer het ging om daten. En daten op 1,5 meter hoe doe je dat eigenlijk? Lexa was er om singles hierin te supporten en lanceerde de Lexa Love Bench.
Doelstelling
Daten, liefde en de zomer gaan ieder jaar weer hand in hand. We hebben zin om naar buiten te gaan en verliefd te worden. Voor Lexa wilden we graag een big bang creëren en daarmee zoveel mogelijk golden clippings en bereik onder de doelgroep vrouwen tussen de 18 en de 35 jaar oud.
Inzicht
Voor de brainstorm hebben we gekeken naar belangrijke factoren in de markt. Waaronder dat we na een lange tijd van zoveel mogelijk thuis zijn, en weinig afspreken, in de zomer nu echt weer naar buiten mochten. Maar weten we na een lange periode van social distancing nog wel hoe dat moet? Op basis van dit gegeven is Lexa ingesprongen om haar singles te supporten.
Aanpak
Om te zorgen dat we tijdens de zomer zoveel mogelijk momentum pakten, hebben we een 3 phased approach toegepast, namelijk twee momenten richting lifestyle media waarbij we een eigen zomer onderzoek pushten, en reuring rondom de Lexa Love Bench creëerden. Hierin lag de focus vooral op daten na de lockdown. We organiseerden Instagram live sessies op de Love Bench met Nynke Nijman en influencers Rosa, Gianni en Eilish van Love Island. Op een leuke en informele manier pakten zij het topic (online) daten en liefde beet. Daten op je eigen tempo en een echte connectie maken. Daarnaast hebben we een succeskoppel, een koppel dat elkaar via Lexa ontmoet heeft, geïnterviewd in samenwerking met lifestyle outlet &C. Dit stel heeft toevallig ook hun eerste date op een bankje gehad in het park midden in de lockdown. Kortom een passend stel voor een interview op de Lexa Love Bench.
Roelijne Peters, Senior Marketingmanager bij Meetic-Group: “De zoektocht naar liefde is nog belangrijker geworden voor singles tijdens de pandemie. Daar heeft Lexa tijdens de zomer op ingespeeld. Op ons platform vind je singles die op zoek zijn naar een serieuze relatie, echte connecties en verhalen. Het is voor veel singles spannend na zo'n lange tijd weer in het echt te daten, daarom is daten op afstand in je eigen tempo de eerste stap in de juiste richting in combinatie met de tips van de Lexa datingcoach. Met de campagne hebben we een groot bereik weten te realiseren en daarmee singles ondersteunt bij het starten van echte liefdesverhalen.”
Resultaat
Gedurende de zomer hebben we 19 clippings behaald, onder andere in MarieClaire.nl, Grazia.nl, LINDA.nl, Metronieuws.nl, Women-online.nl en op Slam FM. In totaal hebben we middels influencers en in de media een bereik behaald van 10.718.882.
De zoektocht naar liefde is nog belangrijker geworden voor singles tijdens de pandemie. Daar heeft Lexa tijdens de zomer op ingespeeld, aangezien het de eerste gelegenheid was dat singles elkaar weer in het echt konden ontmoeten. Lexa staat voor echte connecties, echte verhalen en is voor singles die op zoek zijn naar een serieuze relatie. Het is toch even spannend na zo'n lange tijd weer in het echt te daten, daarom is daten op afstand de eerste stap in de juiste richting in combinatie met de tips van de Lexa dating coach tips om singles te supporten om weer te gaan daten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!