Hunziger maakte vrijdag bekend dat een team adviseurs een PR-plan heeft ontwikkeld voor het drie na grootste land van Afrika. Voorzitter van de raad van bestuur Moritz Hunziger bevestigde de vergevorderde besprekingen met Libië, maar voegde er aan toe dat de definitieve deal nog niet gesloten is.
Volgens Hunziger is het primaire doel van de PR-campagne om de toeristenindustrie in het land een impuls te geven. De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft op dit moment een directe lijnvlucht tussen Duitse Frankfurt naar het Libische Tripoli. Hunziger heeft kritiek geuit op berichten in de media die de onderhandelingen direct koppelden aan Gadaffi zelf. De imagocampagne is bedoeld voor Libië en niet voor de leider van dat land. ‘Gadaffi’s imago is vanwege zijn beruchte verleden waarschijnlijk zo ver beschadigd, dat het niet meer te repareren is’, meent Hunziger.
Pas na goedkeuring van de Duitse overheid zal Hunziger een contract met de Afrikaanse leider Gadaffi ondertekenen.
Overigens Libië niet de eerste controversiële klant van Hunzinger.
Zijn bureau adviseert tevens de Oostenrijkse president Wolfgang Schuessel. (07-09-2000)
(bron: PR Week UK)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!