Is jouw bedrijf voorbereid op de nieuwe privacy wetgeving en de mogelijke gevolgen?
DLA Piper en Carat Nederland gaan jou in een sessie van anderhalf uur praktische tips geven en de meest belangrijke do’s en don’ts bespreken van de nieuwe wetgeving. Deze zijn concreet toegespitst op de digitale advertentiemarkt in Nederland. Na deze anderhalf uur en een aansluitende Q&A ben jij in staat om te beoordelen of jouw bedrijf klaar is voor de AVG en wat je moet doen om compliant te zijn op 25 mei 2018.
Wanneer?
Je bent welkom op 15 augustus van 14:00 tot 16:00 uur voor een interactieve en praktische informatiebijeenkomst over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij het kantoor van Dentsu Aegis Network in Amsterdam in de Houthavens. Samen met Richard van Schaik, partner bij DLA Piper en gespecialiseerd in privacy wetgeving, zullen we de grootste implicaties bespreken die de GDPR of AVG heeft op jouw bedrijf. Deze sessies zijn toegankelijk voor iedereen die zich voorafgaand hebben aangemeld.
Over welke wetgeving hebben we het?
De GDPR (of AVG in Nederland) introduceert nieuwe wettelijke rechten voor individuen om hun persoonsgegevens beter te beschermen. Deze wetgeving geldt voor de gehele EU en zal vanaf 25 mei 2018 in de EU van kracht zijn. Als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing is, hebben organisaties die persoonsgegevens verwerken meer verplichtingen. Er wordt in de AVG meer nadruk gelegd op de verantwoordelijkheid van organisaties zelf om te kunnen aantonen dat zij zich aan de wet houden en op de juiste manier omgaan met data en persoonsgegevens.NOTE: Mocht jij voorafgaand aan de sessie al vragen hebben over de gevolgen van de AVG op jouw bedrijf horen wij dit graag. Wij nemen dit dan mee in de sessie.
Concrete onderwerpen tijdens de sessie:
- Wat zijn de gevolgen voor cookie gebaseerde persoonlijke data verwerking, zoals de retargeting websitebezoekers en profilering.
- Gevolgen voor contextuele profielen waarbij de inhoud van de website wordt gebruikt om een websitebezoeker te profileren in combinatie met de informatie die afkomstig is van de advertentie targeting.
- Is cross-device tracking nog mogelijk en het registreren en koppelen van het bezoekersgedrag van een bezoeker?
- Mag mijn bedrijf nog eigen aangepaste doelgroepen op Facebook creëren. Het uploaden van persoonlijke gegevens, zoals e-mailadressen die zijn samengevoegd en verzameld in geaggregeerde lijsten.
MELD JE NU AAN – www.carat.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!