Heineken zet Trom-Pet in

Biergigant Heineken heeft zijn nieuwe Oranje-gadget gepresenteerd: de Heineken Trom-Pet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De brouwer hoopt dat Nederlandse voetbalfans het hoofddeksel tijdens het EK voetbal zullen dragen. De hoed heeft de vorm van een trommel. Er kan met de bijgeleverde stokjes echt op worden geroffeld. In de bijbehorende commercial is ex-nieuwslezer Joop van Zijl te zien.

De merknaam Heineken staat er niet op, omdat het bierconcern officieel geen sponsor is van het voetbalevenement. Bij vorige kampioenschappen betaalde het concern leergeld. Fans met een hoed waarop de merknaam prijkte, moesten het hoofddeksel aan de stadionpoort inleveren.

Voor het WK in Duitsland in 2006 bracht Heineken een slordige 350.000 jagershoedjes in omloop. Concurrent Bavaria kwam toen met de 'Leeuwenhose', een oranje tuinbroek met staart. Ook die kwam toen niet het stadion in. Bavaria waagt zich dit keer niet aan een kledingstuk. De brouwer uit Lieshout houdt het bij een spel, waarbij kroonkurken kunnen worden ingezet. Het bierconcern brengt dit spel samen met Toto, onderdeel van De Lotto (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie