Ruim 60 procent van alle ondervraagde marketeers zegt dat de eigen organisatie nog steeds te weinig doet aan internet. Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête, die door Trendbox onder 252 marketeers is uitgevoerd en in het zomernummer van het Tijdschrift voor Marketing wordt gepresenteerd.
Internet heeft een groot effect op het leven van de marketeer. Hij krijgt gemiddeld 18 e-mails per dag, die hij in negen van de tien gevallen ook zelf opent. Een op de vijf marketeers overweegt binnenkort over te stappen naar een beginnend internetbedrijf. De mogelijkheid om aandelen te verwerven is de belangrijke motivator. Tweederde van de Nederlandse marketeers is het afgelopen jaar al minstens één keer door de headhunter benaderd. 28 procent zelfs meer dan drie keer.
Ook belangrijk is dat merksanering hoog op het lijstje staat. Unilever mag dan wel de aandacht getrokken hebben met de plannen om 1.200 van de 1.600 merken te saneren, menig marketeer zit op dezelfde lijn. Het blijkt dat een op de vier marketeers denkt dat er ook binnen zijn organisatie te veel merken bestaan en dat sanering noodzakelijk is. Bij de bedrijven met meer dan 100 werknemers vindt zelfs 35 procent dat er de komende tijd merken moeten sneuvelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!