Fijne boswandeling voor Dove

Hoewel ik niet tot de doelgroep van Dove behoor heb ik toch altijd veel bewondering voor het merk gehad. De manier waarop zij in hun uitingen laten zien dat ook vollere en oudere vrouwen 'echte schoonheid' bezitten verdient nog steeds een pluim.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Toch schrijf ik niet voor niets de eerste zin in voltooid verleden tijd. De oorzaak hiervan is , die de gevolgen laat zien van de toegenomen ontbossing van oerbossen als gevolg van de aanleg van palmolieplantages. Unilever is één van de grootste afnemers van palmolie ter wereld en verwerkt dit voor hen belangrijke ingrediënt in onder andere Dove, Cup-a-Soup en Omo.

Wat mij betreft mag ieder bedrijf wat grootschalig misbruik maakt van natuurlijke grondstoffen voor de productie van producten die slechts secundaire behoeften bevredigen keihard worden aangepakt, maar er is nog een reden dat Unilever in het algemeen en Dove in het bijzonder in mijn achting zijn gedaald. En dat is damage control.

Want waar blijft de reactie van Unilever? Waar zijn de experts die nu gaan vertellen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt? Waar kan ik lezen welke activiteiten Unilever onderneemt om deze ontbossing tegen te gaan danwel te compenseren? Nergens! Mijn Dove merkbeleving, en met mij ongetwijfeld die van vele anderen, blijft achteruit hollen. Gezien het succes van het onderstaande campagnefilmpje, wat in diverse taalversies op Youtube al 337.437 maal is bekeken, kan en mag een inhoudelijk sterke reactie van Unilever niet lang meer uitblijven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie